Communicatie
Als school zetten wij heel sterk in op digitale communicatie, soms nog aangevuld met klassieke communicatie op papier.
Smartschool
Digitale communicatie tussen leerkrachten en leerlingen verloopt meestal via Smartschool. Dit leerplatform biedt leerkrachten de mogelijkheid om lesmateriaal te delen met leerlingen via verschillende vakmappen. Ook kunnen de leerlingen er organisatorische info raadplegen zoals uurroosters, praktische afspraken voor activiteiten, ...
Ook ontvangen zowel de leerlingen als de ouders wekelijks de mededelingen. Deze bevatten praktische informatie rond afspraken op school, activiteiten, uitstappen, brieven, ...
De leerlingen ontvangen hun accountgegevens voor Smartschool op 1 september.
Ook als ouder kan u gebruik maken van Smartschool. Via een eigen co-account krijgt u inzage in de punten van toetsen en taken. Ook het rapport kan digitaal geraadpleegd worden via Smartschool.
Hoe inloggen?
https://campusdetoren.smartschool.be
Geen (co-)account ontvangen?
Contacteer het secretariaat indien u als ouder geen co-account heeft ontvangen.
Logingegevens verloren?
Heeft u een account maar bent u uw gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten? Volg dan deze stappen:
- Ga naar https://campusdetoren.smartschool.be
- Klik op 'wachtwoord vergeten’
- Vul de gebruikersnaam van uw kind in (voornaam.famlilienaam)
- Vul uw e-mailadres in (het adres dat u bij de eerste aanmelding invulde)
- Klik op 'wachtwoord aanvragen'
- U ontvangt een e-mail met instructies om uw wachtwoord opnieuw in te stellen. Opgelet: elke (co-)account krijgt deze e-mail. Verwittig dus uw kind en/of partner dat jij deze aanvraag deed. Zij kunnen deze mail gewoon negeren.
Communicatie met ouders gebeurt meestal via e-mail. Veel ouders vinden het handig dat ze voor de gewone wekelijkse nieuwsbrief of dringende berichten geen extra platform moeten openen maar in hun inbox de berichten van de school kunnen ontvangen.
Wat ontvangt u via e-mail?
- De wekelijkse Digitale Nieuwsflits (DNF): elke vrijdagavond versturen wij een mailing naar alle ouders met info over de voorbije week en een preview van wat er de komende week/weken zal gebeuren. Ook alle brieven en invulformulieren worden meegestuurd met de DNF.
- Noodcommunicatie: indien er zich een speciale situatie voordoet (een ongeval of evacuatie op school, ...) brengen wij de ouders via een extra nieuwsflits zo snel mogelijk op de hoogte.
- Brieven voor strafsessies: ouders van leerlingen die als sanctie buiten de schooluren moeten nablijven krijgen via een e-mail de details van deze sanctie doorgestuurd (datum, uur, reden, ...)
- Uitnodiging voor een gesprek: indien de school met u een gesprek wenst (bijvoorbeeld over de studieresultaten van uw kind) zal u een uitnodiging ontvangen in de mailbox.
Ontvangt u nog geen Digitale Nieuwsflits? Misschien beschikken wij niet over uw juiste e-mailadres. Verwittig zo snel mogelijk de school!
Wat kan u versturen via e-mail?
Ook wij ontvangen graag van u enkele zaken digitaal. Om te zorgen dat uw vraag zo snel mogelijk bij de juiste mensen terecht komt kan u onderstaande mailadressen gebruiken:
- rekeningen@toren.edugo.be: voor alle vragen over de schoolrekening.
- boeken@toren.edugo.be: voor alle vragen over de aankoop van boeken
- afwezigheden@toren.edugo.be: voor meldingen van afwezigheden, ziekte en attesten
- administratie@toren.edugo.be: voor vragen over diploma's, attesten, adreswijzigingen, ...
- byod@toren.edugo.be: voor vragen over het laptopproject
- 2degraad@toren.edugo.be: voor alle vragen over de organisatie van de 2de graad (3de & 4de jaar)
- 3degraad@toren.edugo.be: voor alle vragen over de organisatie van de 3de graad (5de & 6de jaar)
- directie@toren.edugo.be: indien u een vraag heeft voor de directeur
- info.toren@edugo.be: voor alle andere vragen