Biotechnologische en chemische STEM-wetenschappen is een theoretische studierichting in de doorstroomfinaliteit. Ze combineert een brede algemene vorming met natuur- en biotechnologische-wetenschappelijk denken. Er is op basis van geïntegreerde STEM veel aandacht voor onderzoekend en probleemoplossend leren vanuit de kernwetenschappen biologie, chemie en fysica. De leerlingen denken ook vanuit wiskunde conceptueel na over natuurwetenschappelijke vragen en biotechnologische problemen.
Geen: enkel voorbereidend op hoger onderwijs
Vak | 5de jaar** | 6de jaar** |
---|---|---|
Godsdienst | 2 | 2 |
LO | 2 | 2 |
Nederlands | 3 | 3 |
Engels | 2 | 2 |
Frans | 2 | 2 |
Aardrijkskunde | 1 | 1 |
Geschiedenis | 1 | 1 |
Wiskunde theorie B+S (en uitbreiding) | 5 | 5 |
Biotechnologische en chemische STEM-wetenschappen | 15 | 15 |
Biologie B+S (incl.labo) | 3 | 3 |
Chemie B+S (incl.labo) | 3 | 3 |
Fysica B+S (incl.labo) | 3 | 3 |
Informaticawetenschappen | 2 | 2 |
Biotechnologische en chemische STEM-wetenschappen | 4 | 4 |
TOTAAL | 33 | 33 |
B+S = Basiskennis + Specifieke kennis
** Onder voorbehoud
Deel deze pagina: